جاذبه های گردشگری کشور مکزیک

هرم بزرگ چولولا:

هرم چولولا مکزیک

هرم چولولا مکزیک

 بزرگترین هرم جهان و عظیم ترین بنای تاریخی ساخته شده به دست انسان است. این هرم 450 متر عرض و 66 متر ارتفاع دارد و در حدود سال 300 پیش از میلاد در دوران ازتک‌ها برای پیشکش به یکی از خدایان آنها ساخته شده است. سابقه سکونت در آن به پانصد سال پیش از میلاد باز می‌گردد و از قدیمی ترین شهرهای زنده دنیا محسوب می‌شود.

گودال های آبی اسرارآمیز جزیره یوکاتان :

گودال آبی جزیره یوکاتان مکزیک

گودال آبی جزیره یوکاتان مکزیک

گودال‌های آبی طبیعی (که در زبان محلی سنوتی نامیده می شود)  از شگفت‌انگیز ترین جاذبه های گردشگری در شبه جزیره یوکاتان هستند. در دوران باستان، قوم مایا هدایا ، حیوانات و حتی انسان‌ها را به عنوان قربانی خدایان درون این چاه‌ها می‌انداختند. آنها بر این باور بودند که این چاه‌های طبیعی دروازه ای به دنیای اموات و یا زندگی پس از مرگ هستند.

ساحل باستانی تولوم (Tulum)

شهر باستانی تولوم در ساحل شرقی شبه جزیره یوکاتان و دریای کارائیب، یکی از قدیمی ترین شهرهای مکزیک است. بنا برگفته مورخان، تولوم نیایشگاه و مکان خلوت گزینی پادشاهان مایا بوده است. اهمیت اصلی تولوم بخاطر بناهای باستانی مربوط به قوم مایاست، اما به دلیل صحنه‌های طلوع زیبای خورشید، ساحل شن‌ و‌ ماسه‌ای سفید، درختان نخل و دریایی فیروزه‌ای نیز مورد توجه هنرمندان و عکاسان می باشد.

جزیره عروسک ها:

جزیره عروسک های مکزیک

جزیره عروسک های مکزیک

جزیره عروسک‌ها (The Island of the Dolls) در جنوب مکزیکوسیتی قرار دارد. این جزیره میان تعداد زیادی کانال مخفی شده و بخاطر وجود صدها عروسک و بخش‌های مختلف بدن عروسکهایی شهرت دارد که از درخت‌ها آویزان یا در میان علف‌ها ریخته شده‌اند.

با اینکه این جزیره بیشتر از هر چیز دیگری، شبیه به یک فیلم ترسناک می‌ماند؛ اما در واقع محل سکونت مردی به نام جولیان سانتا باررا بود. پس از پیدا شدن جسد یک دختر در کانال مجاور جزیره، او اسباب‌بازی‌ها را جمع‌آوری کرد و به‌شکل‌های مختلف در معرض نمایش گذاشت، به این امید که ارواح شیطانی را دور گرداند. گردشگران جسور می‌توانند با اجاره‌ قایق، از درون آب عروسک‌های آویزان را تماشا کنند.

می 2024
ی د س چ پ ج ش
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Archive

آرشیو

دسته‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست