یکی از بزرگترین و قدیمی ترین تمدن های دنیا در کشور پرو وجود دارد، از کوه های افسانه ای آند گرفته تا جنگل های بارانی آمازون و  تمدنی مربوط به 3000 سال قبل از میلاد مسیح. آثار و بقایای تاریخی زیادی از آن تمدن ها به جا مانده که بیشتر آنها توسط قوم اینکاها ساخته شده اند.

جاذبه های گردشگری پرو

لیما

لیما پایتخت پرو که نمادی از استعمار اسپانیا، صنعت و استقلال است. میدان اصلی شهر ،پلاسا دِ آرماس  (Plaza de Armas) به معنای میدان اسلحه ها ست. نام میدان در زبان اسپانیایی یعنی میدان ارتش، چون در قرون 17 و 18 دزدان دریایی معمولا به لیما حمله می کردند به همین خاطر اسلحه ها در کاخ دولت نگهداری می شد و هر زمان زنگ خطرِ حمله دزدان دریایی به صدا در می آمد، مردم به محل نگهداری اسلحه ها رفته و از شهر دفاع می کردند.

میدان de Armas شهر لیما پایتخت پرو

میدان de Armas شهر لیما پایتخت پرو

موزه هنرهای زیبا موسوم به «مالی» یکی دیگر از جاذبه های فرهنگی لیماست. بزرگترین مجموعه هنری در پرو از دوران پیشاکلمبی، دوران پیش از کشف قاره آمریکا توسط کریستف کلمب تا به امروز هم در این موزه نگهداری می شود.

بارانکو (Barranco)، محله هنری در لیما ! در این منطقه نگارخانه، کافه و رستوران های زیادی وجود دارد. یکی دیگر از مکان های جذاب در منطقه «بارانکو» قصر موسوم به هتل بی (Hotel B) ست. این بنا امروزه هم هتل و هم نگارخانه است. این هتل یکصد و دو سال پیش در سال 1914 میلادی ساخته شد و مدت بیست سال متروک بود و اخیرا طی سه سال مرمت شد.

گردشگاه موسوم به «مالکون(Malecón) در منطقه «میرافلورس» (Miraflores) مشرف به اقیانوس آرام  از بهترین مکان ها برای لذت بردن از منظره زیبای غروب خورشید در سواحل اقیانوس آرام است.

 کوزکو – Cusco

کوزکو پایتخت تاریخی امپراتوری اینکاها، که در قسمت جنوب شرقی پرو واقع شده و بناهای باستانی دوران تمدن اینکا و همچنین دوران استعمار اسپانیا را در خود حفظ کرده است.

کوزکو Cusco پایتخت تاریخی اینکاها

کوزکو Cusco پایتخت تاریخی اینکاها

 

 تروجیلو

تروجیلو شهر بزرگی در شمال غربی پرو که در سال 1534 میلادی برای مقابله با تمدن اینکاها و اتحاد با اسپانیا بنا شده است. این شهر در نزدیکی سایت مهم و تاریخی دوران پیشا کلمبی به نام چان چان قرار گرفته و بزرگ ترین شهر در دنیای باستان است.

مورای (Moray)

یکی از مناطق به جا مانده از اینکاها مورای نام دارد که در واقع زمین های پلکانی شکل هستند که بصورت مدور در زمین کنده شده اند. نکته اسرارآمیز در مورد این دایره ها این است که هر کدام دارای شرایط آب و هوایی متفاوتی به نسبت دیگری هست، به گونه ای که اختلاف دمای بالاترین دایره تا پایین ترین دایره حدود ۱۵ درجه سانتیگراد است!

مورای (Moray) - پرو

مورای (Moray) – پرو

 

اینکا تریل

مسیر پیاده روی اینکا، به مسافت چهل و دو کیلومتر که در طول کوهستان آند امتداد دارد و دو شهر آگواس کالینتس و ماچو پیچو را به یکدیگر وصل می کند. این مسیر از سمت بیشه های مه آلود، جنگل ها و ویرانه های باقی مانده از تمدن اینکاها عبور می کند. بهترین زمان پیاده روی در ماه های می و سپتامبر می باشد.

ماچو پیچو

ماچو پیچو در فهرست عجایب هفتگانه جهان قرار گرفته است. این مکان منزلگاه دویست نوع پرنده و سیصد گونه گیاهی مختلف، مخصوصا گل ارکیده است. هوای آن به شدت متغیر بوده و در مدت زمان کوتاهی، از گرم و آفتابی به ابری و بارانی تغییر می کند. ساخت این شهر عظیم، نمایش باشکوهی از دستاوردهای اینکاها در زمینه‌ معماری ست.

ماچو پیچو - پرو

ماچو پیچو – پرو

اوکساپامپا

دهکده ای آلمانی در وسط سلوا آلتا در پرو، می باشد. در اواسط سال  میلادی۱۸۰۰ به دلیل شرایط ضعیف معیشتی در اروپای مرکزی حدود ده هزار نفر به این منطقه مهاجرت کردند.

پیزاک

روستایی کوچک، که در آن خرابه ها و بقایایی از اینکاها دیده می شود که شامل ارابه های نظامی، عبادتگاه های مختلف و خانه های کوچکی رو به دره هستند.

خطوط نازاکا

خطوط زیبا و جنجال برانگیز نازاکا که به شکل میمون، مارمولک و عنکبوت کشیده شده اند، بین شهرهای نازاکا و پالپا در شمال خط ساحلی اقیانوس آرام قرار دارند و قدمت آنها به بیست سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. اگرچه این خطوط اندازه های عظیمی دارند، اما تا زمانی که هواپیمای پرویی از بالای آن رد نشده بود، کسی از وجود آنها خبر نداشت.

خطوط نازاکا (Nazca-Lines)

خطوط نازاکا (Nazca-Lines)

هواکاچینا

شهر کوچک هواکاچینا با دریاچه ای طبیعی که دور تا دور آن را تپه های شنی احاطه کرده اند یکی از بهترین مناطق برای شن سواری در دنیا محسوب می شود.

هواکاچینا-(Huacachina)

هواکاچینا-(Huacachina)

منطقه حفاظت شده پاراکاس

 پاراکاس در جنوب خط ساحلی پرو قرار گرفته و یکی از بهترین نمونه های بیابان های استوایی ست. در این منطقه حدود 215 گونه پرنده و موجوداتی چون شیرهای دریایی و دلفین ها در آب های آن، زیست می کنند. علاوه بر این، در پاراکاس خانه های مردمان دوران باستان هم هنوز وجود دارد.

کوه های رنگین کمان پرو

کوه های رنگارنگ پرو شبیه به کوه رنگین کمانِ، آلاداغ لارِ ایران در زنجان است. این پدیده تماشایی بر اثر ترکیب خاک اش با بعضی از مواد معدنی شکل گرفته است.

کوه های رنگین کمان-پرو

کوه های رنگین کمان-پرو

کوه آسونگاته(Ausangate_mountain)  یکی از پدیده های زمین شناختی در کشور پرو می باشد. این کوه با لقب “خدای کوزکو” هر روز میزبان عبادت های روزانه بومیان پرو و همچنین محل ارائه پیشکش های مردم است. آنها وجود رنگ های بی شمار کوه را اتفاقی خارق العاده و مقدس شمرده و آن را مورد احترام قرار داده اند. اما رفتن به کوه رنگین کمان، بدون راهنمای مسیر سخت و خطرناک است.

می 2024
ی د س چ پ ج ش
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Archive

بایگانی‌ها

دسته‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست