مکان های دیدنی کوبا

جاذبه های گردشگری کشور کوبا

جاذبه های گردشگری کشور کوبا

شهر هاوانا: هاوانا، پایتخت زیبا و شگفت‌انگیز کوبا در شمال غربی این کشور قرار دارد. ساختمان‌های شهر شکل تاریخی خود را حفظ کرده‌اند و دارای گنبد‌های نوک تیز و پنجره‌های بلند هستند. هاوانا و ساحل آن به اقیانوس اطلس وصل می‌شود. این شهر دارای قلعه‌های بسیار زیباست. خيابان دل پرادو، اولين خيابان سنگفرش شده در هاواناست و دقيقا با همين نام، خيابانی در مادريد وجود دارد. این خيابان در حقيقت تقسيم کننده سنترو هاوانا Centro Habana از قسمت قدیمی این شهر که Havana Vieja نام دارد می باشد.

معماری هاوانا:
هاوانا با میزبانی از سبک‌های مختلف معماری، مقصدی محبوب برای علاقه‌مندان به این رشته از سراسر جهان محسوب می شود. این آثار معماری باشکوه عمدتاً به نیمه‌ اول قرن بیستم تعلق دارند.

ساختمان ملی کاپیتول هاوانا: ساختمان زیبای سبک نئوکلاسیک در سال 1929 به دست معماران کوبایی، اِوِلیو گوانتس (Evelio Govantes) و فلیکس کاباراکوس (Felix Cabarrocas)، ساخته شد و تا انقلاب 1959 و تغییر حاکمیت محل استقرار دولت کوبا بود.

طراحی آن مشابه ساختمان کاپيتال آمريکا بوده، و دارای گنبدی هست که تا دهه‌ 1950 و زمان ساخت میدان انقلاب، بلندترین نقطه در هاوانا بود. مجسمه‌ درون ساختمان که نمادی از شورش‌های مردمی است، و بیش از 17 متر طول دارد، در زیر گنبد بنا قرار گرفته، و سومین مجسمه‌ درون‌ساختمانی دنیاست. این ساختمان اکنون به عنوان آکادمی علوم کوبا شناخته مي شود .

ساختمان باکاردی (Bacardi): یکی از زیباترین بناهای سبک آرت دکو، نه‌ تنها در هاوانا بلکه در تمام آمریکای لاتین می باشد. نما، کف و فضای داخلی ساختمان با سنگ مرمر و گرانیت پوشیده شده و بر اساس گزارش‌ها، این سنگ‌ها از حداقل 7 کشور اروپایی نظیر آلمان، سوئد، نروژ، ایتالیا، فرانسه، بلژیک و مجارستان به کوبا آورده شده‌اند.

سالن تئاتر هاوانا: مکانی که باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا در دیدار تاریخی خود از هاوانا در سال 2016 به ایراد سخنرانی در آن پرداخت، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و هنری کوبا، قدمتی تاریخی دارد. این بنای سبک نئوباروک که توسط معمار بلژیکی، پل بِلو (Paul Belau)، طراحی شده، در سال 1915 افتتاح شد. این سالن تئاتر تا سال 1964 مرکز باله‌ ملی کوبا و فستیوال مجلل باله‌ بین‌المللی هاوانا و همچنین مقر خانه‌ اپرای کوبا بود.

سالن تئاتر هاوانا

سالن تئاتر هاوانا

ساختمانی که حالا خانه‌ موزه‌ انقلاب کوبا محسوب می‌شود، در سال 1920 به‌عنوان کاخ ریاست جمهوری افتتاح شد. این بنای باشکوه توسط رودولفو ماروری (Rodolfo Maruri) از کوبا و پل بلو از بلژیک طراحی شد و شرکتی آمریکایی کار ساخت آن را بر عهده گرفت.

هاوانای قدیمی: محله ای تاریخی که در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده است. می توانید ساعت ها در خیابان های سنگ فرشی قدم بزنید که با ساختمان های باروک و نئوکلاسیک محاصره شده اند. شما در این محله به راحتی می توانید خود را در کوبای 200 سال پیش تصور کنید. برخی از دیدنی های این محله عبارتند از: پلازا دِ لا کتدرال، رستوران افسانه ای و قلعه نیروی سلطنتی.

قلعه سه پادشاه مورو: این قلعه که موقعیت استراتژی ویژه ای دارد در سال 1589 میلادی ساخته شد. اين قلعه که کف آن چند ضلعی است با کمک مهندسی ايتاليايی به نام ژوان باتيستا آنتونلی و توسط برده ها ساخته شد.

به دليل اختلافات و مشکلات اقتصادی آن زمان ساخت اين قلعه 30 سال طول کشيد. بخش فانوس دريايی قلعه به علت تخريب ها و آسيب هايی که ديده بود، چندين بار بازسازی شده و در قرن 19 ميلادی، فانوس ديگری جايگزين آن شد.

سانتيگو دی کوبا: دومين شهر مهم بعد از هاوانا که در جنوب کشور قرار دارد. در هيچ جای کوبا چنين ترکيب گسترده‌ ای از مردم و تاريخ پيدا نخواهيد کرد. فيدل کاسترو انقلاب خود را از اين شهر شروع کرد.

شهر سانتيگو دی کوبا

شهر سانتيگو دی کوبا

روستا یا سرزمين فاستر: نام مستعاری از Jaimanitas است که شهر کوچکی در کنار درياست و در بخش غربی هاوانا قرار گرفته است. در Jaimanitas ، هنرمندی به نام خوزه فاستر محله خلاقانه‌ای را به وجود آورد و نام آن را Casa de Fuster نام نهاد تا از بخش‌های دیگر آن جدا باشد. در حقيقت او در سال 1975، خانه خود را در اين منطقه با استفاده از قطعات موزاييک، به يک موزه هنری تبديل کرد. مردم اين منطقه او را پيکاسوی کارائيب مي نامند.

شهر واردرو: از بهترین شهرهای سواحل کارائیب به شمار می رود. هتل های بی شماری در این خط ساحلی وجود دارند. پارک طبیعی پونتا هیکاکوس، دو غار آمبروسیو و موسولمانس، از جاذبه های طبیعی واردرو هستند.

گواردالاواکا: در استان هولگین با سواحل پر زرق و برق و درختان پر شاخ و برگ سرسبز، که حاشیه های گسترده ای از ساحل را دربر می گیرند. اگر به غواصی علاقمندید می توانید بسیاری از موجودات دریایی را در امتداد صخره های مرجانی آن مشاهده کنید.

پارک ملی وینیالس: این پارک که عضو یونسکو هم هست، یک دره زیبا و با طراوت در سیرا دلوس اورگانوس در شمال پینار دل ریو است. تپه های صخره ای سنگ آهکی، به نام های موگوتس در میان این دره دیده می شوند که مناظر شگفت انگیزی ایجاد کرده اند. طبقات این دره در پارک ملی وینیالس مناطق کشاورزی هستند که در آن میوه و سبزیجات پرورش می دهند. برای علاقه مندان به فضای باز، این پارک مسیرهای پیاده روی فوق العاده ای دارد و همچنین اسب سواری در تپه ها انجام می شود.

پارک ملی وینیالس

پارک ملی وینیالس

باراکوآ قدیمی ترین شهر کوبا: این شهر در سال 1511 در استان گوانتامو واقع شده است و ساخت اولین کلیسای شهر نیز از همان زمان آغاز شد. در باراکوآ می توانید معماری دوران استعماری را ببینید. از طرفی شهر با جنگل، آبشار و سواحل زیبایی نیز محصور شده است.

کایو کوکو : یکی دیگر از مقاصد ساحلی کوبا و همچنین دورافتاده و خلوت ترین آنهاست. اگر کتاب های پیرمرد و دریا و جزایر در طوفان ارنست همینگوی را خوانده باشید بدانید که دریای نامبرده در این داستان ها همین جاست. سواحلی پوشیده از آفتاب!

منظره ساحلی کایو کوکو کوبا

منظره ساحلی کایو کوکو کوبا

می 2024
ی د س چ پ ج ش
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Archive

بایگانی‌ها

دسته‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست